Biurų nuoma
Biurų nuoma
Pasaulio rinkoje ypač populiari biurų nuoma karaliauja ir Lietuvoje. Daugeliui tai – patogesnis sprendimas, nei biuro ar ofiso pirkimas. Sužinokite, kas būdinga administracinės paskirties patalpų nuomai, ką išlošite priėmę sprendimą nuomotis, į kokias detales svarbu atkreipti dėmesį, ruošiantis nuomotis patalpas bei kaip tai padaryti be tarpininkų.
Privalumai nuomojant biurą
Biuro nuoma Lietuvoje yra išties tradicinis sprendimas, kuriuo džiaugiasi ne viena įmonė. Komercinių patalpų rinka – dinamiška ir kintanti, todėl patalpų nuoma biurui, ofisui suteikia savų laisvių ir privalumų.
- Mažiau atsakomybės. Ofisų nuoma suteikia lankstumo. Nebūsite pririšti prie patalpų, kitaip, nei biurus įsigiję savininkai. Esant poreikiui, galėsite keisti nuomojamų patalpų vietą.
- Nėra ilgalaikių finansinių įsipareigojimų. Administracinės patalpos nuomai leidžia išvengti ilgamečio paskolų mokėjimo, kuris lauktų perkant patalpas išsimokėtinai ir kitų slegiančių finansinių prievolių (pvz., draudimo įmokų bei kasmetinio NT mokesčio).
- Išvengsite sudėtingo proceso. Pirkimas reikalauja ne tik didelių finansinių resursų, bet ir ilgalaikio ateities perspektyvos numatymo. Biuro nuoma leidžia to išvengti.
- Idealus sprendimas jaunam verslui. Biurai nuomai yra puikus pasirinkimas jaunam verslui. Neturint pakankamai pinigų pradiniam įnašui, neapsisprendus dėl ilgalaikės patalpų vietos ar įmonės plėtros perspektyvų.
- Galima sau leisti daugiau. Nuomotis biurą galima strategiškai geresnėje (o tai reiškia – potencialiai pelningesnėje) vietoje, nei šiuo metu pajėgtumėte nusipirkti.
- Papildomi patogumai. Nuomojamos administracinės patalpos dažniausiai reiškia, kad šalia patalpų suteikiamos ir papildomos paslaugos: aptarnavimas, verslo centro administratorius, aplinkos tvarkymas, valymas, pastato techninė priežiūra ir t.t.;
Svarbiausi kriterijai nuomojant biurą
Prieš nuomojantis biurą, verta apibrėžti kriterijus, kurie padės išsirinkti Jums ir komandai tinkamiausią variantą. Prieš dairantis patalpų ir ofisų nuomai, nutarkite, kokie rajonai patogiausi Jūsų komandos nariams. Susisiekimas su kitomis miesto dalimis, patogus privažiavimas yra svarbūs darbuotojų produktyvumui.
Įvertinkite, kokio ploto patalpų Jums reikia. Nors nuoma gerokai lankstesnis sprendimas, tačiau vis tiek neprošal įvertinti galimą įmonės plėtrą ir darbuotojams reikalingą plotą.
Sužinokite, koks nuomos terminas Jums tinka. Pasirašę ilgalaikę sutartį galėsite būti ramūs, kad greitu metu nebus pakelta nuomos kaina. Kita vertus, ilgesnę sutartį nutraukti gali būti sudėtingiau, todėl apgalvokite ir šį aspektą.
Pagalvokite, kokių biuro patogumų pageidaujate – ypač patogu, jeigu nereikės skirti papildomų jėgų baldų paieškoms ir patalpų įrengimui. Daugelis nuomininkų pageidauja, kad ofisas būtų jau su baldais ir pilnai įrengtas.
Įvertinkite, ar norėsite keisti biuro patalpas. Net esant poreikiui perstatyti, keisti nuomojamų patalpų interjerą galima ne visada, todėl įvertinkite savo poreikius ir visus niuansus išsiaiškinkite iš anksto.
Nuspręskite, ko tikitės iš mikrorajono infrastruktūros ir paslaugų sektoriaus – įrengta infrastruktūra, plati paslaugų pasiūla, parkingas su vieta automobiliui gali būti ne mažiau svarbūs už patogumus paties ofiso patalpose. Tad apsvarstykite savo prioritetus ir atkreipkite dėmesį, ar Jus dominantys ofisai nuomai atitinka šiuos kriterijus.
Nors nuoma – jaunam verslui draugiškesnis sprendimas, net ir nuomojantis patalpas galima patirti finansinių išlaidų, todėl griežtai apibrėžkite, kokį biudžetą norite ir galite skirti patalpų nuomai. Taip pat išsiaiškinkite, kokios bus nuomos mokėjimo sąlygos, ar reikalingas užstatas.
Kaip išsinuomoti biurą be tarpininkų
Biuro nuoma – išties atsakingas sprendimas. Nepriklausomai nuo to, domitės ofiso nuoma be tarpininkų ar per agentūrą, bet kokiu atveju prireiks budrumo ir strateginio mąstymo.
Nors tai neturėtų tapti lemiamu faktoriumi, nemažai asmenų ir įmonių nori nuomotis administracines patalpas iš pirmų rankų. Tai – paprastas ir greitas būdas surasti patogią ir funkcionalią biuro erdvę. Įvairiuose interneto portaluose galima rasti nemažai komercinių patalpų pasiūlymų nuomai be tarpininkų. Vis dėlto, ieškant nuomos be agentūros, verta išlikti atsargiems.
Išsiaiškinkite, ar savininkas valdo ir teritoriją šalia nuomojamų patalpų (pvz., ar nuomotojui priklauso automobilių stovėjimo aikštelė). Pasirūpinkite saugikliais ir sužinokite, ar patalpos, kurias nuomositės nėra įkeistos, areštuotos, ar į jas neturi pretenzijų kiti asmenys. Kitaip tariant, ar nuomotojas legaliai valdo nuomojamą turtą. Tik taip pavyks išvengti potencialių problemų.
Ieškote patalpų nuomai be agentūros ir radote Jus dominantį variantą? Tokiu atveju būtinai išsiaiškinkite, kas yra atsakingas už administracinių patalpų ir pastato aptarnavimą bei priežiūrą – kad iš anksto būtų aišku, ar neteks patirti neplanuotų išlaidų.
Taip pat būtinai įsitikinkite, kad nuomos sutarties sąlygos Jus tenkina – perskaitykite informaciją, surašytą smulkiu šriftu. Tik būdami tikri, kad susitarimas atitinka Jūsų ir komandos interesus, pasirašykite sutartį. Kilus abejonėms, pasikonsultuokite su šią sritį išmanančiais profesionalais.
Verta pasiklausyti teisinio patarimo ir būsimos nuomos sutartį registruoti viešame registre. Tokiu būdu pavyks apsidrausti, nuo galimo neplanuoto iškeldinimo (pavyzdžiui, jeigu savininkas pageidaus pernuomoti už aukštesnę kainą arba netikėtai nuspręs patalpas parduoti).
Jeigu atitinka visus šiuos kriterijus, galite būti ramūs. Biurą be tarpininkų išsinuomosite patogiai ir saugiai!